Sprzęt drukujący bilety na papierze termicznym
Do wydruku biletów służą specjalne drukarki termiczne, w których najczęściej umieszcza się przygotowane wcześniej rolki biletowe (połączone ze sobą, zaprojektowane przez Klienta bilety), na których drukarka nadrukowuje dowolne informacje (np. nazwę wydarzenia, termin, rodzaj i cenę biletu, numer rzędu i miejsca, kod kreskowy, numer biletu, logotypy, tekst reklamowy, fragment regulaminu). Należy zakupić tyle drukarek biletowych, ile planowanych jest stanowisk kasowych.

Dla muzeów i instytucji, wśród których zwiedzającymi są głównie grupy zorganizowane, polecamy drukarki biletowe wyposażone w gilotynę do cięcia biletów. W pozostałych instytucjach doskonale sprawdzą się drukarki bez noża – bilety odrywane będą ręcznie przez kasjera wzdłuż znajdującej się na nich perforacji.

Dla mniejszych obiektów (np. lokalnych kin i centrów kultury) oraz instytucji dysponujących ograniczonym budżetem proponujemy dostawę drukarki fiskalnej z funkcją drukowania biletów. Bilety drukowane są w tym przypadku na papierze paragonowym i odcinane wbudowaną gilotyną. Na tym samym urządzeniu w ramach przeprowadzanej transakcji drukowany jest też paragon fiskalny. Wykorzystanie drukarki fiskalnej pozwala uniknąć wydatków związanych z zakupem drukarki biletowej oraz specjalnych druków biletowych. W dowolnym momencie w przyszłości możliwe jest oczywiście dostarczenie drukarki biletowej.

Druki biletowe charakteryzują się pewnymi parametrami, które należy określić – każdy z nich ma wpływ na jednostkowy koszt biletu. Przed wdrożeniem systemu i dostawą biletów wysyłamy Klientowi wytyczne do opracowania projektu, zgodne z wymaganiami sprzętowymi dostarczanych drukarek.

Nakład:
Koszt wydruku biletów zależy w głównej mierze od ilości zamawianych biletów nawiniętych na rolki umieszczane w drukarce biletowej lub przygotowanych w formie tzw. składanki. Ze względu na możliwość nadrukowania informacji o bilecie przez drukarki, nie ma konieczności zamawiania biletów w kilku różnych projektach w zależności od jego rodzaju.

Rozmiar biletu:
Bilety mają kształt prostokąta lub kwadratu. Ich rozmiar zależy od ilości informacji, które mają zostać nadrukowane. Szerokość i długość biletu jest również zależna od konkretnego modelu drukarki. Najczęściej nadrukowywane informacje to: nazwa wydarzenia, termin, rodzaj i cena biletu, numer rzędu i miejsca, kod kreskowy (służy do kontroli dostępu i ułatwia operacje zwrotu czy wymiany), numer biletu, logotypy, tekst reklamowy, fragment regulaminu.

Sposób oddzielania biletów:
Bilety umieszczane są w drukarce na rolce lub w tzw. składance. Po nadrukowaniu odpowiedniej treści bilet musi zostać oddzielony od następnego. Istnieją dwa sposoby wykonywania tej czynności:

1. Bilety odrywane ręcznie.
Takie bilety posiadają perforację ułatwiającą oderwanie biletu w odpowiednim miejscu. Jest to rozwiązanie stosunkowo tańsze i sprawdza się w sytuacji, gdy ilość jednorazowo drukowanych biletów nie przekracza kilkunastu wejściówek. W przypadku większej ilości biletów odrywanie kolejnych blankietów przez kasjera może być czasochłonne.

2. Bilety cięte automatycznie gilotyną.
Takie bilety nie posiadają perforacji. Są odcinane w odpowiednim miejscu przez gilotynę zainstalowaną wewnątrz drukarki. Jest to rozwiązanie, które znajduje zastosowanie przy sprzedaży biletów dla dużych grup zwiedzających. Każdy bilet po nadrukowaniu jest automatycznie odcinany od reszty taśmy.

Nadruk na bilecie:
Bilety mogą zostać dostarczone z nadrukiem na obu stronach blankietów, również na stronie termicznej (czyli tej, na którą nadrukowuje odpowiednie informacje drukarka biletowa). Najczęściej jest to logotyp, dane adresowe instytucji, logotypy sponsorów, teksty reklamowe. Istnieje także możliwość przygotowania biletów w formie sekwencji różnych projektów graficznych na tej samej taśmie. Na ostateczny koszt produkcji danego nakładu wpływ ma ilość kolorów użytych do zadruku poszczególnych stron biletu, stopień skomplikowania projektu graficznego oraz gramatura i właściwości surowca, z którego przygotowane zostaną bilety.

DZIAŁ WSPARCIA TECHNICZNEGO: